close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Mučení povoleno..

11. april 2015 at 21:57 | Coneja |  Téma týdne
Děti. To je podtéma, kterému bych toto téma chtěla věnovat. Respektive pohledu společnosti na ty, kteří je nechtějí.

Je mi 18 let, tudíž už sama dítětem nejsem, ale nejsem ani natolik vyspělá, abych si sama nějaké pořizovala, nicméně nikdy v životě jsem děti neměla ráda. Dokonce, i když mi rodiče koupili panenku (tuším, že BabyBorn), vadilo mi si s ní hrát. Z nějakého důvodu prostě děti nemám ráda, příčí se mi a je mi nepříjemné být v jejich přítomnosti.

Na druhou stranu - lidé, co děti mají, mi nevadí - naopak. Podporuji je v tom především proto, abychom jako lidstvo nevymřeli a do určité míry mají i můj obdiv.

A teď konečně ta otázka. Proč společnost nenávidí dobrovolně bezdětné?

Dělat odboje, vzpoury a podobné věci proti dětem je nesmysl, rozhodně. Nicméně proč, když lidé, kteří děti nechtějí, nijak neútočí na rodiče, matky, otce, ale je naprosto v pořádku poslouchat útoky od rodičů, matek, otců na samotné bezdětné?

Jsem takzvaný Fence Sitter - člověk, který spíše táhne k tomu děti v budoucnu nemít, ale není o tom ještě pevně rozhodnut (tak nějak věřím, že se můj postoj časem změní, hlavně kvůli mámě). Mockrát už jsem se setkala s opovržením, odsouzením a nepochopením ze strany lidí, že jsem "kariéristka", "bezcitná", nebo dokonce, že "nejsem pravou ženou, když nechci být matkou". Opravdu? Vážně? Pokud vím, dítě je obrovský závazek, a ač je ráda nemám, nikdy bych si nepřála, aby děti trpěly. Proto přece, když se necítím na to, že bych se o dítě uměla postarat, vychovat ho, nebo klidně i milovat, nepřivedu na svět nešťastného člověka, který od své matky nedostane to, co by každé dítě mělo. Nedávno jsem na jedné nejmenované stránce četla názor ženy, která vybízí k tomu, aby se ustanovil zákon, že každá žena do 35 let (zdravá a plodná) musí porodit aspoň jedno dítě, jinak skončí ve vězení. Obhajuje se tím, že by se usnadnilo rozhodování mezi kariérou a dítětem a vše by bylo naprosto běžné. A já se ptám. Nestaly by se pak neplodné či nemocné ženy utlačovanou menšinou? Už tak, jako dobrovolně bezdětné se často střetávají s bolestnými narážkami a nepochopením, načež do toho tahat politiku. Navíc nepochybuji o tom, že by značné množství novorozenců skončilo v babyboxech a co hůř - v popelnicích.

Nevybízím lidi k tomu, aby děti nenáviděli, neměli je, nebo jim ubližovali. Jde mi jen o jedno - pochopte nás už konečně. Ne každý touží po uzlíčku "radosti" a pro někoho je prostě dítě jenom přítěž. Tohle je pro nás velké mučení…

Téma týdne: Mučení povoleno
 

19 people judged this article.

Comments

1 Profesor Hagrid Profesor Hagrid | Web | 11. april 2015 at 23:27 | React

Zajímavé. A souhlasím. :-)

2 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 11. april 2015 at 23:31 | React

[1]: Díky, aspoň někdo :)) ;)

3 Amalkavila Amalkavila | Web | 12. april 2015 at 0:35 | React

Veľmi zaujímavo poňatá téma - článok waw ??? páči sa mi to i keď deti mám rada  spôsobom jééj roztomilé a rozkošné mrňa tak na hodinu :D som ohromená i keď sama deti ešte nemám, kto vie, či ich niekedy budem mať hoci mám chvíle kedy by som vlastné či adoptované určite chcela ... Súhlasím ;-) Pekne povedané - napísané!

4 Nessi Nessi | Email | Web | 12. april 2015 at 0:39 | React

Souhlasím :3

5 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 12. april 2015 at 10:34 | React

[3]: Děkuju ti moc :))

[4]: Díky :)

6 Perry Perry | Web | 12. april 2015 at 13:46 | React

Mám kamarádku, která má podobný názor a spíš chápu argumenty, které mi ona nabízí, než ty, které ji tlučou do hlavy zastánci "mít děti je nutnost". A to i přestože sama děti v budoucnu chci mít. Dotkla si se včelího hnízda a bravurně s to zvládla, super článek ! :)

7 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 12. april 2015 at 13:55 | React

[6]: Díky :)) .. jsem ráda, že to aspoň někdo chápe, i přes to že se na to třeba dívá jinak

8 Grumpy Grumpy | Web | 12. april 2015 at 16:41 | React

Sdílím podobný názor. Nikdy jsem děti moc nemusela, nemám s nimi žádné zkušenosti, nikdy jsem je nehlídala ani nemám mladší sourozence (sama jsem mladší sourozenec). Když jsem byla o něco mladší, měla jsem celkem jasno v tom, že děti nechci. Od té doby se to několikrát změnilo, většinou vždy, když jsem potkala nějakého pana pravého (nepravého) :-D To jsem začala přemýšlet, že proč v budoucnu ne, žejo... Ten návrh, o kterém ke konci článku píšeš, mě naprosto dostal, doteď jsem o tom neslyšela, ale je to fakt přitažené za vlasy... Radši budu bezdětná než přivést na svět dítě, jenom protože bych musela :-? Dalším extrémem jsou mladé páry s oním "uzlíčkem štěstí", kdy ani jeden třeba ještě nedokončil školu, nemá žádnou práci... Ty bych zase já zavřela za nezodpovědnost. Nejsem žádná kariéristka, ale ani nechci být nezodpovědná matka "z povinnosti".

9 amy dixon amy dixon | Email | Web | 12. april 2015 at 19:13 | React

Nejspíš jsem na tom podobně, zatím děti příliš nemusím, ráda jsem je neměla nikdy... Nevím, jestli bych je někdy chtěla mít, zatím o tom ani nemůžu přemýšlet... Ale tohle je moc. Myslím, že je svobodná volba každé ženy, zda bude mít nějaké děti či ne a rozhodně si nezaslouží za to být ve společnosti nějak nenáviděna. Je hezké, že chtějí, aby nevymřelo lidstvo, ale to neznamená, že každá žena hned musí mít kupu dětí... Kdybych měla dítě povinně, tak by mě to asi nebavilo a možná bych se o něj ani nestarala, takže v tomhle případě je mnohem lepší, že děti mít nebudu...

10 all-is-magic all-is-magic | Email | Web | 12. april 2015 at 19:32 | React

Podle mě je na každé ženě, ať se rozhodne, zda chce mít dítě či ne. Podle mě je rozhodně lepší žádné dítě nemít, než vychovat z něj grázla nebo zakomplexovaného jedince. Výchova dítěte je složitá záležitost a člověk by na to měl být připraven...

11 Calistka Calistka | Web | 12. april 2015 at 23:14 | React

Já osobně bych dítě chtěla, ale určitě ještě několik let počkám. :D :) A to asi dost, protože netoužím být úplně mladá maminka a hlavně chci aby dítě bylo zabezpečené a v pořádku :)

12 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 13. april 2015 at 13:36 | React

[8]: Přesně tak, to je velmi nezodpovědné

[9]: Souhlasím, lepší být rozumná, než nešťastná

[10]: Souhlasím :)

[11]: Jako věk je na každém, když ví, co dělá :)

13 vendy-novinky vendy-novinky | Email | 13. april 2015 at 13:52 | React

S tímto článkem souhlasím:)

14 Anička Anička | Web | 13. april 2015 at 16:35 | React

Tohle je vlastní rozhodnutí a nikdo by neměl nikoho nutit, aby měl děti. Já děti chci (času mám doost, ale taky si myslím, že se to během pár let změní) a nikoho kdo je mít nechce neodsuzuji. Ale samotné děti (4-9 let) moc nemusím :D

15 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 13. april 2015 at 19:07 | React

[13]: To jsem ráda :)

[14]: To je dobře .. I lidi, co děti chtějí by neměli odsuzovat ty, co ne :)

16 Allex Allex | Email | Web | 13. april 2015 at 20:03 | React

No super! Já tady píšu dlouhej komentář a ono se to uráčí nic nepřidat a smazat mojí "slohovou"!! :( :D takže odznova.. :/

Já děti miluji. Když jsem uviděla ten obrázek, chtělo se mi brečet. Pro mě je dětský smích mojí pětileté sestřičky ten nejlepší zvuk. Dětský pláč mi drásá uši. Chci ty děti utišit a uklidnit a zastat se jich, i kdyby něco udělali špatně oni. :)
To, že člověk děti nechce nebo děti nemá rád chápu (asi si říkáš, že to je hloupost - chápu). A to, že je bezcitný?! Co když je právě naopak tak hodný, že ví, že svým potomkům nedá to, co potřebují nebo se o ně nezvládne postarat. Já bych lidi, kvůli tomu, že nechtějí děti neodsuzovala. A taky obdivuju lidi, co mají děti. Zvlášť s těmi malými bych nevydržela asi ani dva dny vkuse.
A s tím, co jsi četla (že všichni do 35 let by měly porodit aspoň jedno dítě), naprosto nesouhlasem. Jak píšeš, většina chudáků novorozeňat by skončilo v babyboxech (a hůř).
Moc pěkně napsaný článek. ;-) (doufejme, že tentokrát se můj komentář nesmaže) :D

17 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 13. april 2015 at 22:53 | React

[16]: To docela obdivuju :) .. nedokážu si představit, že by mi děti jakýmkoli způsobem dělali radost .. Ale strašně mě potěšil tvůj komentář a názor .. Přece jenom lidstvo není tak kruté :)

18 Elsa Elsa | Web | 14. april 2015 at 16:36 | React

Rozumím ti, sama se nad dětmi taky moc nerozplývám. Nejsem jedna z těch holek, co vidí kočárek a hned se běží pomazlit a tak... Nedokážu si představit, že jsem třeba učitelka v mat. školce, nedokázala bych těm dětem pořádně rozumět ani si s nima hrát :-)

19 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 14. april 2015 at 19:57 | React

[18]: Tak to mám úplně stejně :)

20 Coconutie Coconutie | 14. april 2015 at 21:51 | React

Souhlasím s tebou :O je to názor každého jestli chce nebo ne děti :)

21 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 15. april 2015 at 12:25 | React

[20]: Díky :)

22 Lady Malande Lady Malande | Email | Web | 21. april 2015 at 23:48 | React

Zajímavý článek. Upřímně musím říct, že v mém okolí jsem se s touto problematikou ,,netolerance k bezdětným" nesetkala. Buď je to tím, že na takové debaty ještě nemám věk nebo tím, že žádné takové netolerantní lidi neznám. Sama za sebe musím říct, že naprosto podporuji rozhodnutí člověka samotného. Pokud dítě nechce, z jakéhokoliv důvodu (finance, láska, vytížení), je třeba to brát na vědomí a toho dotyčného za to neodsuzovat. Jak jsi napsala: K čemu bude vychovat nešťastného člověka?

23 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 22. april 2015 at 0:34 | React

[22]: Díky za názor :)

24 necroparanoia necroparanoia | Email | Web | 29. april 2015 at 10:07 | React

Chápu tě. Často se setkávám s tím, že jsem sobecká a že dítě je smysl života a jediná radost. Ale já to prostě vidím jinak a i kdybych se rozkrájela, pořád to uvidím jinak. Možná někdy změním názor, možná ne.

25 Agape Agape | 29. april 2015 at 10:09 | React

Mně se teda nezdá, že "společnost nenávidí dobrovolně bezdětné". Možná takových pár lidí je (hlavně drbny, které se starají o to, kdo, kde a s kým), ale neřekla bych, že celá společnost. Popravdě si myslím, že většině lidí je to úplně fuk.
A jestli Ti je osmnáct, na rozmýšlení jestli děti jo nebo ne je spousta času. Já tedy v tom věku na děti ani nepomyslela, natož abych si lámala hlavu jestli je mít nebo ne.

26 Hayley Hayley | Web | 29. april 2015 at 10:37 | React

Ahoj,super clanek a muzu rict ze sdilim tvuj nazor. Od mala jsem zatvrzela ze nechci mit dite. Neumim se s nimi bavit,hrat ani nic podobnyho. Dokonce ikdyz mam pritele se muj nazor nezmenil a to on dite chce. A hodne. Tudiz vzdy kdyz prijde tema: Poridime si miminko,skonci to hadkou. Navic zastavam nazor,ze dnesni doba je moc tezka a pokud jedinec neni dost silny, ma pak problemy, viz. sikana, prace, penize atd atd a to bych pro svoje imaginarni dite nechtela. Pratele muj nazor kupodivu chapou a respektuji. Ovsem s nikym jsem se nesetkala kdo by to citil podobne jako ja, jsem rada ze je takovych lidi nemalo :)

27 Mersmerize Mersmerize | Web | 29. april 2015 at 10:38 | React

Já nevím, ale nikdy mi nepřišlo, že by společnost nijak znevýhodňovala nebo špatně koukala na bezdětné. Mám v okolí neuvěřitelně moc kamarádek a známých, které dítě prostě nechtějí. Jasně, někdo se na ně občas podívá s otazníkem a trošku povýšeně, ale drtivé většině je to jedno a berou to jako životní postoj, který se třeba změní - třeba ne.

Já proti těm, kteří ani nechtějí nikdy dítě nic nemám. Moje nejlepší kamarádka vyloženě nesnáší děti a i tak si rozumíme a nikdy jsem jí za to neodsuzovala.

Myslím, že důležitější je, v jaké společnosti se ty osobně pohybuješ. Vždycky se totiž najde něco, za co tě ostatní mohou soudit a odsuzovat - někde třeba i koukají skrz prsty, když je holka těhotná dřív jak ve třiceti :))

28 Takara Takara | Web | 29. april 2015 at 10:56 | React

Mít nebo nemít dítě je jen životní rozhodnutí. Nic víc. Rozhodnutí mít dítě, není nic, za co by se komukoli mělo tleskat či klanět, ale to samé platí i v případě rozhodnutí děti nemít...:-) Nemyslím si, že by společnost nenáviděla lidi, kteří nechtějí děti. Spíš to závisí člověk od člověka: matku, které vlezlo na mozek UM a chová se slepice, nebude mít společnost ráda, stejně jako slečnu, která bude hejtovat matky a děti a myslet si, že je něco extra, protože "ona se rozhodla nemít děti" a proto je samozřejmě něco extra :-D Chce to klid a nohy v suchu ;-) V průběhu života děláme mnoho rozhodnutí a mít či nemít děti je jen jedno z nich, rozhodně tohle rozhodnutí ale nevypovídá o tom, jak kvalitní či nekvalitní jsme jedinci ;-) do svých 26let jsem děti taky nechtěla, a že bych měla rodit jsem si nedokázala představit ani ve snu ;-) možná v budoucnu změníš své rozhodnutí a možná ne, ale každopádně v případě mateřství není kam spěchat. Studuj, cestuj, užívej si svobodný a ničím nesvázaný život, teď máš na to ten nejlepší čas :-)a z odsuzujících hlupáků si nic nedělej. ;-) Je to tvůj život :-)

29 Snílek Snílek | Email | Web | 29. april 2015 at 11:34 | React

Já jsem ten typ člověka, který nechce mít vlastní dítě, ale nevadí mi si v budoucnu nějaké starší adoptovat (mimina jsou hezká jen když jsou v klidu nebo spí). Naštěstí jsem se moc nesetkala z nějakým opovržením. Hlavně proto, že to neprezentuju jako svojí silnou stránku, ale jen když k tomu vyloženě dojde řeč.
Co je ale překvapivé (nebo vlastně ani ne), tak hlavní odsuzování jde z větší části od matek se třemi dětmi a chlapů. Přitom právě oni (chlapi) to nebudou nosit, rodit a celodenně se o to starat, tak proč nám do toho kecaj a odsuzujou nás za to, že nechceme děti?
Co se týče té ženštiny, která by to nejraději uzákonila - dobře, budu mít dítě ještě před 35 rokem. A postará se mi o to? Zaplatí mi výlohy spojené s dítětem na které pravděpodobně mít nebudu? Sežene mi vhodného "dárce"?
Ano, děti jsou potřeba, ale nikdo mě přece nemůže nutit, abych ho počala jen kvůli "vyššímu dobru"! (I když je docela ironie, že tělesně k tomu mám ty nejlepší predispozice :-| )

30 Lowri Lowri | Email | Web | 29. april 2015 at 11:51 | React

Vzpomněla jsem si na jednu knížku, kterou jsem na tohle téma četla. 40 důvodů, proč nemít děti, velmi velmi podnětné čtení :-)
Děti příliš v lásce nemám, ani je nechci. Mám k tomu několik důvodů. Hlavně si myslím, že lidé jsou poněkud přemnožení, že sice je potřeba nových dětí, abychom nevymřeli, ale není jich potřeba tolik. Pak si taky myslím, když vidím, jak to tady na tom světě vypadá, že by moje děti třeba měly šanci na nějaký lepší život, čímž propagátoři šťastných rodinek rádi argumentují. Spíš bych řekla, že je to naopak.
Ta paní, která volá po tom uzákonění, mi připadá jako solidní magor. Tohle přece nikoho normálního nemůže napadnout O_O
S tím, že ty děti nechci, se nijak netajím, nemám se zač stydět. A taky jsem si vyslechla spoustu keců typu toho, že bez dětí to nejde, že jsem sobecká a divná a že si bez dětí začneme lézt s mužem na nervy a začneme se nudit a podobně. Čím to, že na své chlapy nejvíc nadávají ty "šťastné" matky?
Lidi by se měli starat hlavně sami o sebe, a ne se pořád šťourat v životech jiných. Mě je naprosto jedno, jestli má někdo dětí pět, nebo jestli o nich nechce ani slyšet, a velmi bych ocenila, kdyby trochu té tolerance projevovali i ostatní. :-)  :-)  :-) :-)  :-) :-)

31 jasmoula jasmoula | Email | Web | 29. april 2015 at 12:18 | React

Celkem souhlasím. A také lidi kteří mají děti obdivuji :-)

32 Starsy Spirit Starsy Spirit | Web | 29. april 2015 at 12:36 | React

Co se mě týče, mám úplně stejný názor. Děti ráda nemám a neměla jsem , mé panenky se v dětství stávaly jídlem pro dinosaury... :-? Nesnáším názory typu "Jsi holka, dělej tuto, tuto, tuto naopak ne..." ale nejhorší ze všeho je prohlášení "Až budeš mít děti..." jsem toho názoru, že ao AŽ nenastane, ale zase je mi líto mámy která by tím pádem minimálně z mé strany přišla o vnoučata.
Také bych děti nedokázala vychovat, protože bych je neuměla milovat a přivést dítě do světa bez lásky je podle mého mnohem horší než je nemít.

Jsem ráda, že nejsem jediná a že na toto téma i někdo napsal super článek. :-D

33 HockeyGirl HockeyGirl | Email | Web | 29. april 2015 at 12:43 | React

Musím s tebou jedině souhlasit, taky jsem nikdy neměla ráda děti. Už jen představa, že bych je měla někdy mít, brr... Stačí mi, když přijdou známí s dítětem a neumím si představit sebe, že bych se o nějaké měla starat. Jo, lidi by se měli "rozmnožovat", ale ne každý má na to nervy a schopnost starat se o dítě. Super článek! ;)

34 xxx xxx | 29. april 2015 at 13:14 | React

Netvrdím, že děti vyloženě nechci... ale nejsem 100% přesvědčená, že je mít budu (i když mám momentálně přítele). A když někde řeknu, že ještě nevím, tak se mi dostane odpovědi: „Ale to víš, že je mít budeš.“
Takto je to naše okolí asi už naprogramované. Nikdo nepřipouští do úvahy možnost, že bych zůstala celý život bezdětná. Pochybuju, že se to v blízké budoucnosti změní. Bohužel.

35 surpan surpan | Email | Web | 29. april 2015 at 13:15 | React

Pěkně vysvětleno. Ač jsem chlap a mám už věk na to, abych si pořídil dítě, nenacházím čas ani sám pro sebe, natož abych měl možnost věnovat se vlastnímu dítěti. Plně chpá lidi, co děti nechtějí a sám nejsem rozhodnut, jestli chci nebo ne. Trochu mě to tlačí k tomu, že asi někdy jo, ale pak si uvědomím, že mě do toho tlačí jen vlastní pocit, že by to tak mělo být.
Jenže pokud by něbylo rodičů, nikdo by tu nebyl a lidstvo vyhyne. A možná tomu i tak někdy bude. Nepotřebujeme války, aby éra lidstva zkončila. Stačí chemické potraviny, které snižují možnosti početí a ten pocit v lidech, že dítě nechtějí. Ale nemá to taky být?
A pak co ty matky, co mají děti a chovají se k nim jak k hadru, protože je nedokáží milovat? To je ten důvod proč by se měl člověk rozhodnout sám, zdali bude rodičem nebo ne a nenechat se tlačit do rozhodnutí okolím. Nějaký zákon a nutnosti plodit je zvrácenost. Já naopak nechápu lidi, jejichž smysl života je našoustat si hromady děcek, co nedokáží uživit a jsou přítěží moderní společnosti.

36 Veki Veki | Email | Web | 29. april 2015 at 13:27 | React

Každý by se měl v této věci rozhodnout dle svého... protože prostě nejde o koupi domu, jde o lidskou bytost.

37 nefrisim nefrisim | 29. april 2015 at 13:58 | React

Zajímavý pohled, asi mě nikdy nenapadlo vzít to z tohoto úhlu. Na mimčo jsem ještě rozhodně mladá, ale ráda jednou nějaké budu mít, pokud najdu partnera, který za to bude stát... ;-)

38 Dena Hviezdička Dena Hviezdička | Web | 29. april 2015 at 14:02 | React

Hej, ľudia bezdetné berú tak, ako si napísala, ja ich aj z časti chápem, ale na druhú stranu by si svoj názor mali nechať pre seba. Nie každý je na to psychicky stavaný(alebo si to aspoň myslí) a mať dieťa len kvôli ostatným je nezmysel. Každý by sa mal starať o svoj život.

39 Christina°_° Christina°_° | Web | 29. april 2015 at 14:06 | React

Souhlasím:)

40 Blanka Blanka | Web | 29. april 2015 at 14:37 | React

Nějak se teda nesetkávám s odporem k lidem, kteří děti nechtějí teda, ale budiž. Je to každého rozhodnutí, takže co. Lepší než když si někdo, kdo prostě vztah k dětem nemá, dítě pořídí a pak ho zanedbává.

Třeba se jednou Tvůj postoj změní, třeba taky ne, to ukáže čas.
Já jsem ještě před rokem taky neměla ráda děti. Nebo spíš jsem k nim nějak neměla vztah. Nikdy jsem se nerozplývala nad nějakým mimčem. Pak se mi ale narodila neteř a ta ve mně nejspíš přeci jen nějaké mateřské city probudila :-)

41 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 14:56 | React

Páni :) ... strašně mě překvapilo, jak velkou podporu to vidím, čekala jsem narážky a nepochopení :D .. Blogový svět je asi fakt úplně jiný :) .. Všem děkuju za názory. Ale hodně píšete, že jste se nesetkali s narážkami na bezdětné - ráda bych na to odpověděla. Možná to jen nevnímáte (taky jsem viděla jedno autoškolský auto za rok, než jsem si začala dělat řidičák a najednou jich všude bylo 20), nebo žijete v lepším okolí. Ale já jsem docela často peskována za tento názor. Nicméně jsem ráda, že ať už "příznivci", či "odpůrci" dětí mají rozumný názor a děkuji ještě jednou za vaše slova :)).

42 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 14:57 | React

[40]: On je možná rozdíl děti nesnášet a nemít k nim vztah.. Já osobně děti nesnáším, a i když se mi narodil synovec, bratranec, neteř ... Akorát to ve mně ten odpor prohloubilo :/

43 An An | 29. april 2015 at 14:57 | React

Je to každého věc, potom lidé, kteří mají např. 3 děti si stěžují, že to nezvládají. Tak proč ten, který se na to necítí, by je měl mít?? Naprosto souhlasím s článkem.

44 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 15:02 | React

[43]: Přesně tak, děkuji ti :)

45 luczaida luczaida | Email | Web | 29. april 2015 at 15:02 | React

Jsem na tom podobně jako ty, jen jsem se nesetkala s takovými urážkami. Lidi v mým okolí to berou spíš s údivem a nebo v klidu, že to teprve přijde, i když jsem teda o něco starší než ty a myslím, že už to mám v hlavě srovnaný.

A ještě by mě zajímalo, jak si to ta ženská v tom zákoně představuje, kdybych třeba neměla chlapa. Buď porodím dítě, který nebude mít otce a nebo půjdu do vězení?

46 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 15:21 | React

[45]: To ti docela závidím. ne, že by mě někdo vyloženě urážel, to ne, ale společnost na mě docela tlačí, a to mi vadí spíš. Doufám, že to "mám to v hlavě srovnaný" si nemám brát osobně :D

47 Kika Kika | Email | Web | 29. april 2015 at 15:46 | React

Už hodně dlouho vím, že děti mít nebudu (kombinace toho, že vím, že bych nemohla být dobrou mámou, plus toho že tatínci jsou tak trochu nespolehlivý), ale nikdy jsem se nesetkala s negativní reakcí, když jsem řekla že je nechci - asi mám obrovské štěstí na okolí (nebo možná protože se sama jako bezcitný člověk necítím a možná že to nikomu nepodávám stylem - to odporné cosi, co mi zničí postavu a to tam dole)

48 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 15:50 | React

[47]: Tak jako já si o tom taky myslím svoje, ale nemyslím si, že bych to prezentovala nějak nenávistně - do doby, než se do mě někdo nezačne navážet .. Ale spíš mi jde o princip .. jinak rozumím

49 Claire Claire | Email | Web | 29. april 2015 at 16:19 | React

Podle mého názoru, já sama jako bezdětná dopadnu, takže (nejen) z toho důvodu stojím za tebou :D

Je k tomu více než spousta důvodů, a všichni ti familiérní pošuci by se měli kvapem uklidnit a radši si jít pohlídat vlastní haranty. :D

50 SchwarzRosen SchwarzRosen | 29. april 2015 at 16:49 | React

Vážně uvažuju o sterilizaci. Nemám ráda děti (mírně řečeno) a nechci je. Problém je, že můj přítel děti chce a má kolem toho řeči. (Proboha, nejsme spolu ani půl roku a on se mnou snad plánuje děcka?)
No a lidstvo je spíš přemnožený a nemyslím si, že plánuje vymřít... A domnívám se, že snížit stavy by vůbec neškodilo.

51 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 17:08 | React

[50]: V tomto to mám bohužel stejný ... Přítel taky lpí na dětech .. ale říkám si, že je to ještě za dlouho :)

52 ABC ABC | 29. april 2015 at 17:22 | React

Přestože já sama děti mít chci, chápu tě, že nechceš. To s tím zákonem mě překvapilo - jak říkáš, tolik dětí v děcácích... Už teď je v různých Klokáncích narváno. Nedávno byla myslím nějaká demonstrace proti potratům "Dej život" "Adopce není problém" nebo tak nějak... Achjo.

53 Viktorka :') Viktorka :') | Email | Web | 29. april 2015 at 18:05 | React

Souhlasím, i když sama mám děti moc ráda, ale plánovat si tady kolik jich bude, nebo jak se budou jmenovat je absurdní. Rozhodně neodsuzuji lidi co děti nechcou mít, už proto že dneska jich je už vážně hodně, (hlavně teda v mladších generacích) ale přiznám se že když narazím na někoho kdo děti vyloženě nesnáší, většinou se ho ptám proč, a tak,...jinak chápu a ten zákon je opravdu absurdní, přece nikoho nemůžou nutit aby měl děti!

54 ►Kiwi◄ ►Kiwi◄ | Web | 29. april 2015 at 18:16 | React

Ten článek se mi moc líbil :)! Nechápu.. Jak ta ženská chce aby se ustanovil zákon aby ženy rodily! Za chvíli se lidi na tu planetu Zemi ani nevejdou. Navíc, když nějaká žena děti mít nemůže, tak co ? Jinak článek se ti moc povedl, fandím ti a tvůj blog se mi moc líbí :)

55 Booksholic Booksholic | Web | 29. april 2015 at 18:46 | React

Byla jsem taky taková :)
Teď je mi 19 a nějak se to změnilo. S někým, kdo je kvalitní partner by to asi šlo :)

56 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 19:25 | React

[53]: Mně nevadí, když se mě někdo zeptá proč, já mám hromadu důvodů :) .. jenom nemám ráda, když to někdo odsoudí..

[54]: Platí to samozřejmě jen pro plodné a zdravé ženy, ale i tak .. je to zvrácený

[55]: Mně bude 19 za 5 měsíců ... a pořád mám na to stejnej pohled. A to si myslím, že mám toho nejlepšího chlapa pod sluncem :) ... Akorát ve své ideální budoucnosti prostě děti nevidím..

57 Nelogična Nelogična | Email | Web | 29. april 2015 at 19:47 | React

Jako mládě jsem plánovala šťastnou rodinku s dětma. Mimi, ťuťu ňuňu, prostě tohle všecko. Pak jsem najednou změnila názor a od děcek ruce pryč. I když... ono to není tak, že bych se jich vyloženě štítila, jen si nemyslím, že bych byla schopná nějakému špuntovi poskytnout vše, co potřebuje. Udělat si dítě zvládne kdekdo, jeho výchovu už ne.
Do pětatřiceti povinně porodit aspoň jedno? Tak to ať porodí nějaký za mě. U všech veverek, takový nápady na zákony.

58 Christine Nightmare Christine Nightmare | Web | 29. april 2015 at 20:19 | React

Přesně tak, úplně souhlasím! :) Děti nemám moc v oblibě, neumím si s nimi hrát, nepřipadají mně roztomilé, o nějaké velké radosti s nimi taky pochybuju a myslím si, že bez obletování řvoucího ”uzlíčku štěstí” se v životě s radostí obejdu...
Taky se mně moc nezamlouvá, že bych měla mít takový ten ”normální” život, který se od každého očekává, jakože vystuduje, bude mít svatbu, dítě, postaví barák a jeho náplní zbytku života bude péče o barák, dítě, práce a pak hurá do důchodu...
Je možné, že se můj pohled na věc časem změní, neboť ve svých 15ti letech mám na podobné úvahy zcela jistě spoustu času, ale myslím si, že je to docela nepravděpodobné...
A co se týká toho zákonu, že každá žena do 35 let musí mít dítě, jinak vězení... No, myslím, že vymyslet větší blbost, by bylo hodně obtížné... Nehledě na to, že lidé jsou spíš přemnožení, takže v tom, když se někdo rozhodne nemít děti nevidím opravdu žádný problém, ani ohrožení pro lidstvo...

59 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 20:31 | React

[58]: Přesně tak .. Taky nechci žít v tom "stereotypu", co většina lidí ... chci studovat, mít skvělou práci, cestovat, užívat si, milovat svého partnera a věnovat se jemu - ne dítěti .. Nevím, taky je mi teprv 18 a nevylučuju to, že se to změní ... ale ten "běžný" život .. mi přijde značně omezený

60 baruschkasf baruschkasf | 29. april 2015 at 20:33 | React

Nemám nic proti bezdětným ženám, bezdětným párům, ale ani proti adopci homosexuálním párem :-) Každý podle svého gusta :-)
Ale jednu věc bych podotkla, já taky děti zrovna nemusela, ale matka příroda je kouzelnice. Sama to zařídila. Ve chvíli, kdy žena otěhotní, její hormony se vzbouří a na mateřství a lásku nastávající maminku připraví. Teda, aspoň ve většině případů :-)

61 Zuzka Zuzka | Email | Web | 29. april 2015 at 20:49 | React

No konečne! Konečne to niekto chápe. Mám 16 a viem, že sa všetko môže zmeniť, ale jednoducho to nepatrí medzi moje priority. Nepovažujem to za zmysel života, usadiť sa - mať deti a manžela. Veľa ľudí to stále nechápe, ale ja nechápem, čo je na tom také ťažko pochopiteľné. Bála by som sa prijať takú zodpovednosť. Možno sa jedného dňa môj názor zmení, ale dúfam, že dovtedy sa ľudia k dobrovoľne bezdetným budú správať normálnejšie a prijmú ich ako realitu (podobne ako homosexuálov) :)

62 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 20:56 | React

[60]: Jo, to já vůbec nevylučuju :) .. ale říkám, podle mě se tohle stává ženám, které k dětem nemají nějak extra hluboký vztah, nebo je nezajímají ... ale těžko říct jestli i těm, které je vyloženě nemají rády

[61]: Díky bohu :) .. jsem ráda za spřízněné duše :)

63 baruschkasf baruschkasf | 29. april 2015 at 21:06 | React

No, já to vlastně ve Tvém věku vylučovala :-)
Děti fakt ne...
Než jsem náhodou otěhotněla.
Hmmm, synkovi je šestnáct a já se vrátila do doby, kdy jsem děti nechtěla. Pozdě. Mám tři :-)

64 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 21:10 | React

[63]: Tak víš, co .. Já to nikomu neberu :) .. Ale sama bych takto žít nechtěla

65 baruschkasf baruschkasf | 29. april 2015 at 21:23 | React

Však já s Tebou souhlasím :-)
Pokud by Ti to nevadilo, dala bych si Tě do oblíbených. Píšeš skvěle, líbí se mi to :-)

66 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 29. april 2015 at 21:27 | React

[65]: Určitě nevadilo, moc ti děkuju, cením si toho :)

67 baruschkasf baruschkasf | 29. april 2015 at 21:30 | React

Mám Tě :-) Děkuji :-)

68 Pražský poděs Pražský poděs | Email | Web | 29. april 2015 at 21:45 | React

Uf, děti. Bleh, řvoucí děti... Aneb domácí zvířata a nevychovaní spratkové do kaváren nepatří. Nechci děti. Nikdy nechci děti.

69 Terka Terka | Email | Web | 29. april 2015 at 21:47 | React

Já bych jednou chtěla dítě, ale až později, po třicítce by to bylo úplně ideální. Na dítě nespěchám, minimálně alespoň jedno bych chtěla. :-) Na druhou stranu mám strach z toho, že bych se o něj nedovedla postarat... a ten názor ženy o tom zákonu? To jako vážně? To myslí skutečně vážně? Nedokážu uvěřit tomu, že to myslela opravdu vážně, protože tohle je naprosto neskutečné... takhle odsuzovat lidi, kteří nechtějí mít děti. I když na jednu mi přijdou smutní ti lidé, co nechtějí mít vůbec nikdy děti v tom, že vlastně nebudou mít žádného svého následovníka, nikoho své krve... :-? ale neodsuzuji. Je to volba těch, kterých se to týká a nikdo do toho nemá právo mluvit. :-)

70 Tee Tee | Web | 30. april 2015 at 7:58 | React

ten zákon myslejí vážně? Já nechci mít děti z několika důvodů, takže by jsem nerada byla zavřená.. :D já by jsem si raději pořídila psa než aby jsem měla dítě, ale samozřejmě jde jenom o názor. Nejsi sama kdo je za to odsuzovaný. Na mě mají rodiče nároky už teď takže je to celkem frustrující.

71 Kosma Kosma | Web | 30. april 2015 at 12:48 | React

Vzhledem k tomu, kdy je dneska člověk zralý mít děti, bych se ve tvém věku podobnýma úvahama nezabývala a zcela jistě netrápila! Za 10 let to budeš vidět jinak! Je to dost i o partnerovi. Já jsem se na děti ještě ve 30 necítila, nechápala jsem, co bych jim tak mohla jako předat a dnes mám 2! Nejsem žádná učebnicová máma, na druhé straně, kdyby rodily jen bezvadné obětavé matky, už tu nejsme! :-) Takže klid! ;-)

72 Elwin Elwin | Email | Web | 30. april 2015 at 13:42 | React

Tak pod tohle se podepisuju. Jsem sice o 5 let starší než ty, moje mamka byla v mém věku těhotná, ale já nechci. Připadám si sama jako dítě, jednak proto, že s rodiči ještě bydlím a stále studuju, druhak... dítě je obrovský závazek a já ještě nechci. Chci po výšce najít práci a trochu žít. A možná děti nechci nikdy, nevím.

Je pravda, že jsem četla již několik článků taky na blogu, kde maminky psaly, aby žádná neváhala a pořídila si miminko, život tak dostane smysl... a podobně a na co my mladé holky čekáme? Jenže my nečekáme, my si tu kariéru rády vybudujeme, budeme žít a budeme šťastné i bez dítěte. Je potřeba tohle pochopit a neodsuzovat se navzájem. Ale k tomu je ještě daleká cesta.

73 PhD PhD | Email | 30. april 2015 at 13:54 | React

Pěkný článek, který tak trochu souvisí se mnou. Je mi 29 a dítě bych taky chtěl, nicméně je tady několik "ale". Ještě studuju, nevydělávám zatím tolik, abych mohl svého potomka zajistit a jsem gay. O tu orientaci by ani tak nešlo, ale jako registrovaní partneři prostě nemůžeme. Dost se v diskuzích opírám právě o to, že existují i lidé, kteří dítě mít nechtějí a souhlasím s tím, že to není povinnost. Nikdo mi nenařídil mít dítě a nikomu se to nařídit ani nesmí. Přesto je tady rozdíl v tom, jak jsou obě skupiny vnímány.
Nevím, jestli bych se vůbec dokázal o potomka postarat. Ale ptal se někdo těch lidí, kteří už dítě mají? Ti ho prostě zplodili a mají ho. Nikdo nekontroluje, jestli jsou vůbec připravení mít dítě. Jen s adopcemi je to taková opičárna.

74 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 30. april 2015 at 18:57 | React

[72]: Přesně tak. Ať si každý žije, jak chce. Pro někoho je dítě smyslem života, pro někoho práce, pro někoho partner .. A ano, může se to časem změnit. Ale tady to nucení a hádky jsou strašné

[73]: Homosexuálů je mi v tomto ohledu asi nejvíc líto. Jelikož v ČR je dnešní dobou adopce zakázána a oni nemají na výběr. Jen doufám, že se to co nejdříve změní .. a budeš moct být šťastný. Jak s mimčem, tak s partnerem :))

75 luczaida luczaida | Email | Web | 30. april 2015 at 20:09 | React

[46]: To, že někdo nerespektuje moje rozhodnutí, je pro mě taky docela urážející. A to že to mám v hlavě srovnaný jsem myslela tak, že jsem si docela jistá tím, že nechci děti, zato ty tu píšeš, že si tak úplně jistá nejsi. Nemyslela jsem to nějak zle :D

76 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 30. april 2015 at 20:20 | React

[75]: Jojo, však mně je to jasný :))

77 stouralkacz stouralkacz | 30. april 2015 at 20:23 | React

Autorko, jsi ještě mladá a vše může být jinak. Buď se hormony splaší a nebo ne... Hormony jsou velmi zvláštní látky a dokážou převrátit život vzhůru nohama. A myslím, že hormony můžou za to, že se ženská nezblázní ze řvoucího mimina a nepoblinká se z podělaných plínek (sama mám školkové dítě a řev miminek mi leze na nervy a plínky už dávám jen s velkým sebezapřením, zatímco před pár lety mi to nevadilo).

Když se hormony neprobudí a dítě nebudeš chtít ani potom, je to tvoje věc - a taky tvého partnera, který v tom musí být na stejné vlně jako ty, jinak hrozí rozpad vztahu.

Mám několik kamarádek bezdětných (více či méně dobrovolně), naštěstí jsou to fajn ženské. Sice žádná z nich neudělala zrovna kariéru (takže ne kariéristky), ale žijou spokojeně a je mi s nimi dobře.

Na druhou stranu lidi z no kidding spolku dobrovolně bezdětným moc dobrou službu nedělají, když ženy s dětmi titulují jako dělohy, vykojené mozky, dojnice apod. A dost by mě zajímalo, kolik těch lidí, co tam přispívají, opravdu nechce děti z těch rádoby ušlechtilých ideálů (přelidněnost planety, člověk jako predátor ničící životní prostředí, špatná doba na to, přivedli "ta nebožátka" na svět), kolik kvůli pocitu nedostatečnosti a kolik spíš jen ze sobeckých důvodů (neomezovat se)... ale koneckonců je to jejich věc.

Navíc mnohem horší je varianta, když lidi děti chtějí a mít je nemohou.

My na dítě čekali 7 let a naprosto nelituju, že ho máme. Ano, museli jsme se něčeho vzdát, ale opravdu vidět dítě růst, prožívat s ním jeho první slova, krůčky, školku, spaní u kamarádů apod. je to nepopsatelné ;-)

78 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 30. april 2015 at 20:56 | React

[77]: Ano, jsem mladá. A všichni starší mi to budou donekonečna omlacovat o hlavu :) ... To, že jsem mladá, ještě neznamená, že nevím, co jsou to hormony, nebo že matky "nechápu". Chápu, že chemie s člověkem zamete hodně. A já neříkám, že nemám i sobecké důvody - mám. Dítě by krom toho všeho pro mě prostě byla přítěž, a proto o něm do budoucna nepřemýšlím. A já ti samozřejmě přeju krásnou rodinu a jsem ráda, že si takto šťastná. Ale sama tvrdíš, že ses musela něčeho vzdát - to já nechci. Ale pokud je potomek smyslem tvého života - proč ne. Lidi z no kiddingové komunity chápu. Uznávám, někdy se také ošklivě naváží do rodičů, ale na druhou stranu - je to takový způsob obrany. Jen někteří neodhadnou míru. Kdyby do nás společnost pořád nešila "Jste divní, nechápu, jak nemůžete děti nemilovat, nejste praví lidé, však ono vás to jednou přejde, budete litovat.." nebo už samotný výrok dámy s "uzákoněním" .. asi by žádná taková komunita nemusela existovat :))

79 stouralkacz stouralkacz | 30. april 2015 at 22:11 | React

To s těmi hormony byla spíš nadsázka - dokážou působit radost, zamilovanost, vztek, smutek a taky to, že prostě ženské tělo zblbne.

A že jsi mladá? Neboj, to přejde samo

Jak jsem psala - mám kamarádky, které děti nemají, na důvody se je neptám, je to jejich život. Kdyby měly být nervní a protivné s dětmi a bez nich jsou šťastné, tak proč ne?

Jinak jsem na rodičovství koukala v 15-25, no a pak se mi ty hormony zbláznily :-D

Jinak to je problém dnešní společnosti. Každý chce radit ;-)

Pokud nechceš, aby do tebe lidi vandrovali, kdy budeš mít děti, tak jim naplno řekni, že jsi neplodná a z osobních důvodů odmítáš IVF. To je uzemní (mám ozkoušeno z dob, kdy nám to nešlo) ;-)

Pak taky to, že o dětech se nechci bavit. Proč? Protože je to moje (nebo naše) věc.

Ono říct někomu, že je divný a že ho nechápu není příjemné, ale dementní dojnice asi není tak úplně přiměřená obrana. Upřímně - většina rodičů taky miluje svoje děti a možná ještě pár blízkých a zbytek jsou "nevychovaní spratci, řvouni a prevíti". Neznám nikoho normálního, kdo by měl rád všechny děti.

To, že dítě mám, neznamená, že nemám žádný jiný smysl života než "dělat papu, prát punčocháčky a ňuninkovat". Ano, vařím, peru a s dítětem se pomazlím. Ale i chodím do práce, mám své koníčky a věci, které mě těší a dělám je bez dítěte. :-D  :-D :-D

80 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 4. may 2015 at 12:07 | React

Ten zákon mi přijde děsivý, snad mají ještě tolik rozumu že jej nebudou projednávat. Navíc by to šlo do rozporu i s tou hrou na demokracii kterou tady vedeme. Asi taky nechci děti kvůli tomu, že bych jako matka asi nestála za nic.

81 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 4. may 2015 at 17:21 | React

[80]: Je to na hlavu :) ... Každý, ať si přece dělá co chce

82 bludickka bludickka | Email | Web | 13. may 2015 at 21:34 | React

Já a děti, toť pořád nevyřešená a odkládaná otázka :) I když mám už věk na to, abych jí moc neodkládala. Ale teď není stejně vhodný adept na otce. A sama sebe vidět jako matku - to je pro mě pořád divná představa. Uzákonit mít dítě je nesmysl, naopak bych řekla, že má dítě spousty matek, které by děti mít nikdy neměly, než aby to bylo opačně

83 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 13. may 2015 at 22:01 | React

[82]: Taky zajímavý názor :) .. děkuji

84 Leanne Leanne | Email | Web | 13. september 2015 at 18:54 | React

Som rada, že sa našla ďalšia osoba, ktorá má na túto tému rovnaký názor. I keď ja na tom nie som tak, že by som vyslovene nemala deti rada, ale tiež sa musím priznať, že ma hlavne malé deti dosť znervózňujú, ale na tom budem musieť zapracovať, keď študujem učiteľstvo, a tie vyrastenejšie mi zasa lezú nervy, lebo dnešná generácia je drzá až hrôza pomyslieť. Ale zrejme je to aj odraz rodičovskej výchovy, i keď použiť výraz "výchova" je v takomto prípade dosť odvážne.
Je fakt, že sa dnes presadzuje názor, že žena je žena len vtedy, ak má chlapa a kŕdeľ deciek na krku. Veď už aj mladé zazobané paničky rodia deti, aby si získali rešpekt, a nie preto, že by deti naozaj chceli. Tiež som sa stretla s označením "karieristka" a podobne. Takých ľudí si netreba všímať. Nevedia, prečo sa niektoré ženy rozhodli nemať deti, môžu mať na to XY dôvodov, trebárs aj vážne zdravotné, nielen tie, že sa rozhodli radšej nemať deti, ale o tie sa nikto zaujímať nebude. Radšej označí takú ženu za "neženu". Je predsa lepšie otierať si o niekoho hubu, než sa snažiť pochopiť jeho dôvody a o rešpektovaní radšej ani nesnívam.
Nevylučujem, že by som do budúcna svoj názor nepoupravila, ale keď už deti, tak adoptovať, vlastné nechcem, už z toho dôvodu, že moja genetická informácia nie je práve najlepšia a nerada by som ju odovzdávala ďalej :-D . Okrem toho sa mi absolútne nepáči predstava tehotenstva a pôrodu. Stačí mi, že každý mesiac zvraciam a mám také silné kŕče až ma z toho ide poraziť. Rozhodne sa do materstva nedám dotlačiť. Je len na mne kedy a či sa vôbec rozhodnem mať deti. Nátlak na mňa neplatí, len to všetko zhorší, lebo sa, ľudovo povedané, "postavím na zadné" a just to neurobím :-D .
Len sa smelo drž svojho názoru a iných si nevšímaj. Veľa šťastia. :-)

85 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 13. september 2015 at 21:37 | React

[84]: Děkuji ti moc, sestro! :) Jsem nesmírně šťastná, že to konečně někdo chápe. Neříkám, že svý tělo nějak miluju, ale porod a těhotenství mi za to také nestojí ... díky moc za povzbudivý názor :)

86 evilah evilah | Email | 17. june 2019 at 9:15 | React

Cítím to úplně stejně, a to asi od svých dvaceti let. Pokud už ho někde prezentuji (většinou se jedná o odpověď na onu nenáviděnou otázku), setkám se s nepochopením. A často jsem slýchala, jak se to změní a jak se ve mně probudí mateřské pudy. No nevím, je mi už třicet a můj postoj se nezměnil. :-D S manželem to vidíme stejně, máme jeden na druhého štěstí. Mít děti je svobodné rozhodnutí, stejně jako děti nemít. Když já respektuji to první, proč ostatní nerespektují to druhé? Díky za článek. :-)

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Reklama