Láska si nevybírá?

25. ledna 2016 v 20:32 | Coneja |  Názory

Ty úchyle! Ty zrůdo! Ty zavrženíhodná nelidská bytosti! S podobnými a mnohdy horšími nadávkami se musí potýkat lidé, kteří vystřelili svůj amorův šíp na nesprávnou osobu, a to na dítě mladší 15 let. Mluvíme o pedofilech.
Každá pohádková knížka už dětem v útlém věku tvrdí, že láska si nevybírá, že láska je to jediné, co potřebujeme a že milovat můžeme kohokoliv. Přičemž na pedofily, kteří své srdce bičují pod tíhou morálky a trýzní svou duši věčným odříkáním, se lidé dívají přes prsty.

Pedofilie je totiž pro širokou veřejnost něco nebezpečného.


Dle statistik na webovém portálu www.vyplnto.cz, který se věnuje především názorům široké veřejnosti a sbírá je pomocí dotazníků, označila většina zúčastněných pedofilii jako nejnebezpečnější sexuální deviaci (obr. 1) a byla také společností nejhůře přijímána ve srovnání s dalšími (obr. 2).

Proč je tomu tak?
Představme si tedy pedofila v očích většiny. Muž ve středním věku, který postává u školek a škol s lízátky v ruce a s kapající slinou na jazyku vyčkává na příchod nevinného dítka s vlásky hebkými jako ovečka. V momentě, kdy se na něho onen prvňáček usměje a naivně si vychutnává darovanou sladkost, ho pedofil popadne za ruce, hrubě s ním mrští do auta a po příjezdu do prohnilého zapáchajícího doupěte hrůzy se společně oddávají těm nejtemnějším a nejpříšernějším věcem, které naše fantazie ani raději nechce zprostředkovávat.

Ovšem pravda je někde jinde.
Hranice subjektivní normy, která je posunuta v případě sexuálních preferencí, se vztahuje na objekt, nikoliv na deviantovo chování vůči objektu.
Smažme tedy tabuli s obrázkem postaršího pána a pojďme na ni nakreslit něco příjemnějšího - dokonalého partnera. Nakresleme jeho láskyplné oči a něžný úsměv i s těmi drobnými vráskami, se kterými budeme chtít zestárnout. Věnujme se stínu jeho postavy, abychom ho mohli v životě následovat. A do dlaně mu vložme růži - ta přeci reprezentuje krásu jeho duše. Zahoďme tužku do kouta a aspoň na okamžik pozorujme toto překrásné stvoření. Dokázali bychom této bytosti ublížit? Vidět slzy v jejích očích? Sledovat to ponížení, hrůzu, strach a úzkost, která ji objímá v rohu místnosti? A pokud by nás ona perfektní osoba odmítla, použili bychom hrubého násilí, abychom ji přinutili podlehnout? Pochybuji. Proč by si pedofil nemohl tohoto "dokonalého partnera" interpretovat stejným způsobem? Pedofilie není vždy spojována s násilnickým chováním. Typickému agresorovi nezáleží na tom, jestli ublíží ženě, muži nebo dítěti. Agresivita je ve společnosti definována jako negativní vlastnost, která může být v mnoha případech nebezpečná. Humorný je ovšem fakt, že agresivita je stále vnímána lépe než pedofilie. A přitom je zde rozdíl tak markantní.

Společnost asi vždy bude nesoucitná a pokrytecká. Nicméně alespoň dětem můžeme přestat tvrdit, že láska si nevybírá.
 

28 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Heaven Heaven | Web | 28. ledna 2016 v 17:43 | Reagovat

Zajímavé zamyšlení. Taky si většinou pod pojmem pedifílie představím to, co jsi popisovala - starší chlápek, co čeká před základkou na malé děti s lízátkem v ruce. O pedofilech se totiž jinak ani nemluví, stačí zapnout první zprávy...

2 Suns Suns | E-mail | Web | 28. ledna 2016 v 21:55 | Reagovat

Je plno pedofilů, kteří se za život "nedotkou" dítěte a pak pár těch, kteří někoho zneužijí.. to je pak ta pověst. Jinak je o tom vydaný i nějaký film, jestli by tě to zajímalo. Myslím, že je český :) byl loni na nějakém kinovém festivalu v Brně, už nevím uplně jak se to jmenovalo, bylo to na téma "praskněte své bubliny" nebo tak něco.

3 Damien is online... Damien is online... | Web | 30. ledna 2016 v 16:31 | Reagovat

Je mnoho pedofilov, ktorí ľutujú, že nimi sú. Čítal som článok o pedofilovi, ktorý je sám zo seba znechutený, no nikdy žiadnemu dieťaťu neublížil. Snaží sa, aby ho ľudia nebrali ako monštrum, čo je v celku obdivuhodné. Týmto nepodporujem pedofilov, len tvrdím, že nie je všetko až tak čierne ako sa zdá.

4 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 30. ledna 2016 v 17:41 | Reagovat

[1]: Právě jsem tímto článkem chtěla tuto představu vymýtit, protože věřím, že nejsi jediná, kdo to takto vidí :)

[2]: Přesně tak to je .. Znám ho, jmenuje se to "Danielův svět", jestli ti to jméno už něco říká :)

[3]: Přesně tak .. prostě přírodě neporučíš

5 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 31. ledna 2016 v 10:40 | Reagovat

Právě že většina násilí se sexuálním podtextem na dětech není páchaná pedofily, ale agresory se sklonem k sadismu apod., často to bývají nevlastní otcové (ne, že bych všechny nevlastní otce chtěla házet do jednoho pytle). Pedofil totiž často bere dítě tak jak to popisuješ a ne jako něco, kde si vybije frustraci nebo se uspokojí.
Je to dáno přírodou, ale je to pro společnost neomluvitelné a hlavně nepřípustné, protože kdyby to tolerovala, velice by si protiřečila v základech své existence, pedofilové a lidé s podobné výjimky budou vždy vést nešťastný život.

6 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 31. ledna 2016 v 10:53 | Reagovat

[5]: Přesně tak, dobře jsi to vystihla :).
Ale úplně nesouhlasím s tím přijetím ve společnosti. Protože tolerovat něčí city mi přijde naprosto běžné, normální a docela logické. Neříkám, že by se mělo podporovat násilí na dětech, ale jak obě říkáme - to s pedofilii má pramálo společného :). A dle mého názoru přijmout lidi okolo sebe by naopak vše o mnoho ulehčilo :)))

7 Ter. Ter. | Web | 31. ledna 2016 v 12:57 | Reagovat

Uuch, opět skvěle zpracované téma něčeho, na čím teď ještě nějakou chvíli budu přemýšlet - což je moje omluva za to, že si prostě v tuhle chvíli nedokážu srovnat myšlenky natolik, abych tu nenechala jen klubko nesmyslů. Jejich útržky ovšem komentující výš už trochu rozebrali, tudíž zůstanu jen u té pochvaly. :-)

8 extras-diary extras-diary | E-mail | Web | 31. ledna 2016 v 18:24 | Reagovat

Toto téma je v dnešní společnosti velmi citlivé, nicméně mně osobně je většiny pedofilů spíš líto, protože - jak je v článku zmíněno - láska si nevybírá. Musí mít hrozný život. Ale rozhodně existují i případy, jako je ten první, který jsi popsala a s těmi bych neměla slitování.

9 Allex Allex | E-mail | Web | 31. ledna 2016 v 19:54 | Reagovat

Krásně napsané. ;)
Je pravda, že většina lidí vnímá pedofily jako starší může u školy s bonbonem. Přitom to tak v mnoha případech není...

10 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 1. února 2016 v 0:18 | Reagovat

[7]: Děkuji ti ;)

[8]: Přesně tak :)

[9]: Souhlasím, lidé jsou v tomto strašně úzkoprsí

11 Kiara Kiara | E-mail | Web | 3. února 2016 v 14:46 | Reagovat

Přiznám se, že takhle jsem nad tím nikdy neuvažovala. Pedofila jsem si vždy představovala jako muže, který si vezme svobodnou a naivní ženu, která už je nejlépe rozvedená a s dítětem, které může tyranizovat, když manželka nebude doma...
Rozhodně těchto lidí z části lituji, už kvůli sobě musí bojovat se sebou samým. Určitě si nikdo z nich neřekl, že se mu budou líbit děti a ne ženy nebo muži...
Zajímavý pohled na věc :)

12 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 3. února 2016 v 20:36 | Reagovat

[11]: Právě tento pohled má mnoho lidí a mám radost, že jsem aspoň někomu tímto článkem otevřela oči :))..

Bývá to právě velice smutné, ale na druhou stranu obdivuji, jak moc jsou schopni se ovládat :)

13 magthealien magthealien | Web | 6. února 2016 v 12:18 | Reagovat

Mám radost, že jsi takový článek napsala.

Já se vůbec nedivím, jakého ignorantsvtí v tomhle ohledu se dopouštíme... stačí zapnout televizi, mnoho krimi seriálů si hraje přesně s obrázkem 'v očích většiny' a ten obrázek vlastně tvoří. Děsí mě spousta věcí a nejvíc asi lidská 'zabedněnost' :-(

14 Rohan Rohan | Web | 7. února 2016 v 12:07 | Reagovat

Ježiš ano, konečně někdo, kdo má na tohle logický názor. Já už mám opravdu dost toho, jak naše společnost pedofily vnímá. Pedofilům se líbí děti stejně, jako se většinou například mužům líbí ženy a taky to neznamená, že jsou muži nebezpeční a měli by se někam zavřít, aby náhodou neznásilnili první ženu co potkají. Netuším, kdo tenhle obrázek "typického pedofila" prvně vytvořil, ani jak se ujal, ale mělo by se s tím něco dělat. Vždyť jsou to naprosto normální lidi, jen mají jiné preference. A pokud někomu ubližují, je to proto, že jsou to násilničtí idioti a ne proto, že jsou to pedofilové. Nevím, co bych k tomu článku ještě dodala, protože jsi to vystihla přesně. A máš to taky hezky napsané.

15 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 8. února 2016 v 18:17 | Reagovat

[13]: Díky moc

Souhlasím. Sama věřím tomu, že ti lidé musí neskutečně trpět.

[14]: Děkuji, mám na to totožný pohled. Díky moc za kompliment :)

16 try-to-live try-to-live | Web | 16. února 2016 v 12:32 | Reagovat

Upřímně nevím, co si o pedofilech mám myslet. Pokud budu mluvit o těch, kteří znásilňují nebo dokonce vraždí děti, tak těch bych se opravdu nezastávala. Potom je tu ta druhá strana, kteří si bohužel tuto úchylku nevybrali, ale ona si vybrala je. Viděla jsem film Pečovatel, který se zabývám případem spojeným s pedofilií. Doporučuju se na něj kouknout.

17 Lenin Lenin | 16. února 2016 v 13:33 | Reagovat

Ano, pravdou je, že drtivá většina případů zneužití či znásilnění dítěte mají na svědomí lidé, jejichž orientace není pedofilní, nicméně nic to nesmí měnit na věci, že pedofílie nemsí být tolerována.

Normální heterosexuální muž není není ženám nebezpečný, protože se jednoduše může realizovat v oblasti vztahu i sexu. Má přístup jak k lásce, tak k sexuálnímu ukojení a nic mu nebrání najít si ženu, která by mu dobrovolně naplnila jeho přirozené potřeby. Takovou možnost ale pedofil nemá a bylo by naivní myslet si, že to není časovaná bomba.

Za příklad ti dám třeba armádu. Muži, vojáci, po dobytí nějakého území, často páchají zvěrsva. Proč? Protože jsou dlouho drženi v izolaci, v prostředí, kde nejsou ženy, v prostředí, kde nemůžou vybít svoje sexuální potřeby. Každý muž má silný rozmnožovací pud a každý zdravý muž potřebuje k životu sex. Proto je pedofil časovanou bombou. Nemůže si legálně a kdykoliv má potřebu zajistit sex. A to je problém, protože dřív nebo později nastane přetlak a i jinak hodný a bezproblémový člověk může jednat zkratově.

Nevěřím tomu, že muž může žít celý život v celibátu, stejně jako nevěřím tomu, že zdravý člověk může donekonečna kočírovat svoje sexuální tužby masturbací.

Pedofilové by se neměli primárně vnímat jako zrůdy, ale ani by jsme neměli tuhle problematiku zamáznout gestem "jsou to jenom lidi".

18 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 16. února 2016 v 13:40 | Reagovat

Vybrala sis skvělé téma a skvěle jsi ho zpracovala, díky.
Ono násilí na dětech je snad to nejhorší, ale je zajímavé, když tatík ztříská nevychovaný dítě, tak to není nic tak špatnýho, ovšem když ho pohladí, je pedofil...
I když jde o úplně nevinné pohlazení.
Ano, měli bychom vědět, že násilníci a agresoři jsou mezi námi a je fuk, jestli to jsou heterosexuálové, homosexuálové a nebo pedofilové. Ona ta agrese s orientací mnoho společného nemá.

19 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 16. února 2016 v 13:41 | Reagovat

Blbost! Žádné lásce nestačí jen tak postávat s kytkou v ruce a usmívat se. Láska toużí po naplnění. Co je normálního na tom, když dospělý člověk vyznává svou lásku dítěti, které k takovému vyznání rozhodně nedozrálo? Nemusí jít jen o pohlavní styk. Stačí i dotyky na intinmích místech. Dospělý ví, že dělá něco naprosto nevhodného. Dítě netuší nic. Dětský organismus není na něco takového připravený. Proč litovat dospělého, který tohle všechno ví, ale neovládne se a dítěti ublíží. Pokud si to dopsělý uvědomuje a chce svoji touhu dostat pod kontrolu, palec nahoru. Pokud nechce, nemám slitování. Jsem máma, až jí budeš i ty, pochopíš!

20 proby proby | Web | 16. února 2016 v 14:07 | Reagovat

Po dlouhé době, snad od začátku, co tu mám blog (a že je tomu asi 4-5 let), musím říct, že toto je skutečně nádherný článek... ten poslední odstavec mne zanechává beze slov :)

21 Jaera Jaera | 16. února 2016 v 14:16 | Reagovat

Nemůžu jinak, než souhlasit s chudobka1970!
Ano, je sice hezké, když někdo se zamiluje a je něžný, milý, pozorný. Ale to nic neomlouvá na tom, když si k tomu vybere dítě. Vím, co říkám, protože mě bylo pouhých šest let, když si mě za svůj objekt vybral pedofil. A rozhodně to nebyl někdo, kdo postává u školy/školky se sladkostmi. Byl to tehdejší dlouholetý přítel mojí babičky. Je úplně jedno, kolik zamilovaných slůvek mi říkal, že mě nebil ale "pouze" hladil atd. Věděl moc dobře, že to nechci a bylo mu to jedno. I tak ti to přijde v pořádku?
Že někdo má s někým sex proti jeho vůli není normální, o to hůř, když jde o dítě!!
Tenkrát mi to mamka nevěřila, myslela si jen, že ho prostě nemám ráda a víš proč? Protože jsem na těle neměla modřiny, takže neměla důvod věřit tomu, že se něco děje... Kvůli té "pozornosti a lásce" jak to tu popisuješ mi trvalo dlouhé tři roky, než se mi ji podařilo přesvědčit, že něco není tak, jak by mělo!
Pozorný, nepozorný!! Pokud jde o dítě 12 a víc let - pak bych dokázala přimhouřit oči, protože takové dítě už většinou má vlastní rozum na to, aby vědělo, co dělá. Ale mladší dítě? Podle mě to je špatné na každý pád!!!
A stejně jako chudobka1970 jsem i já matka dvou dětí a věř mi, že kdybych zjistila, že se někdo jen pokusil jim podobnou "lásku" projevit, můžeš mi věřit, že jejich prd*l by poznala, co je to peklo!!!

22 H A. H A. | Web | 16. února 2016 v 14:33 | Reagovat

I já souhlasím s Chudobka 1970  a plně s Jaera .
Chápu je to tvůj pohled a já neházím všechny do jednoho pytle , ale zkus se také vcítit do pocitů onoho dítěte , poznamená ho to většinou napořád , i kdyby to nebylo násilné , dítě není na něco takového připravené . Jak psala Jaera 12 a víc , ještě se dají přimhouřit oči , ale mladší děti rozhodně ne . Pedofilové se mohou jít léčit a bojovat s tím , aby nikdy své představy neuskutečnovali , vědí že je to špatné . Jsou však i tací , kteří své nutkání na uzdě rozhodně nedrží a vychutnávají si to .

23 Starsy Spirit Starsy Spirit | E-mail | Web | 16. února 2016 v 14:50 | Reagovat

Abych řekla pravdu, o problém pedofilie jsem se začala hlouběji zajímat po přečtení článku, jako je tento, který ale mnohem více vysvětloval, co to vlastně pedofilie je. Pedofil = Násilník. NE !!
Pedofil je na stejné úrovni, jako homosexuál a jako nejzásadnější informace mi přijde právě rozebrání názvu této poruchy: Pedo-filie. V překladu to znamená vlastně Milovat Děti. A KAŽDÝ by měl milovat děti.

Pedofilové jsou nejlepšími rodiči, učiteli a opatrovníky, protože se do dětí vcítí, mají je rádi, naslouchají jim, zkrátka je milují. A jak bylo psáno i zde - koho milujeme, tomu neublížíme. A pouze okolo 1% pedofilů jsou násilníci. (To proto, že je v tom sociopatie, psychopatie či nějaká jiná další porucha. Ale pedofilie sama o sobě není nebezpečná.)

Většinou, když dochází k týrání dětí, z 60-80% jsou násilníky rodinní příslušníci a to heterosexuálové. TUDÍŽ! Bychom paradoxně měli spíše dávat pozor na nezvedené rodiče než cizí pány v parcích.

24 Starsy Spirit Starsy Spirit | E-mail | Web | 16. února 2016 v 14:54 | Reagovat

[19]: Většina pedofilů dětem NEUBLIŽUJE. 60-80% násilníku je heterosexuálních a ještě ke všemu vlastní rodinní příslušníci.
Pedofilie = Milovat děti. Pokud děti miluješ, neublížíš jim a uděláš vše proto, aby jim nebylo ublíženo.
Většina pedofilům dítěti NIKDY neublížila. Pouze asi 1-2% pedofilů jsou násilníci a to jen proto, že je pedofilie kombinovaná se sociopatií, psychopatií případně nějakou jinou poruchou.

Nedávno jsem četla o pochodu za práva pedofilů. Za to, že i oni jsou lidé a že dětem neublíží. Jejich pochodu se zúčastnilo obrovské množství homosexuálů s hesly: "Když už svět konečně pochopil nás, pomůžeme vám, aby pochopil i vás."

25 Jana Jana | E-mail | Web | 16. února 2016 v 14:55 | Reagovat

Zajímavý článek. Doporučuji knihu Moje zpověď (http://www.databazeknih.cz/knihy/moje-zpoved-182890). K ostatnímu se klidně vyjádřím soukromě - zde raději ne :)

26 Háčko Háčko | E-mail | Web | 16. února 2016 v 15:03 | Reagovat

Zaujímavý článok. Ja som sa na pedofíliu začala pozerať inak snáď len vďaka Nabokovovi a jeho Lolite, kde mi hlavnej postavy teda ľúto bolo. Máš pravdu, sú to len ľudia, ktorí by sa nemali súdiť, po kým teda neubližia nikomu. Pekne si to vystihla aj s tou agresivitou. Tých úchyliek je mnoho, mnohé sú ticho tolerované, zatiaľ čo pedofília sa berie do úst. Čo sa týka môjho názoru, beriem to v poriadku, po kým teda nie je nikomu ubližované. Ľudia s touto "úchylkou" to majú ale náročné.

27 Kate. Kate. | Web | 16. února 2016 v 15:26 | Reagovat

Zastávám podobný názor. Když někdo má tuto 'poruchu' - a ano, nazývejme to porucha -  a bavíme-li se už o jeho postavení vůči pohlavnímu styku, souhlasím s tím, že pokud neubližuje jiné osobě, je to přijatelné.

Pokud se těmto lidem líbí posedávat před dětskými hřišti, pohlížet na ty děti a nějakým způsobem je to dokáže 'ukájet', tak ať. Jen ať do toho nezatahují ostatní lidi, v tomto případě mladší 15ti let.
Tohle byl zřejmě ten 'úzkoprsý pohled', protože - a přiznejme si to - společnost se nesetkává s 'eho láskyplné oči a něžný úsměv i s těmi drobnými vráskami'. Je to tak, protože o takovýchto lidech se v médiích nepíše. Jsou to tiší posluhovači své touhy jako my všichni.

Nelíbí se mi, když je pedofílie brána jako úchylka. Spíše bych to označila za určité odvětví sexuálních cest. To už je větší úchylka BDSM než pedofilie.

Každopádně, tenhle pohled společnosti nezměníme tím, že si budeme nalhávat, že pedofilové jsou milí lidé s laskavýma očima...
Vesměs to tak není.

28 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 16. února 2016 v 15:27 | Reagovat

Jak už je psáno nademnou, donutilo mě na to pohlížet jinak přečtení Lolity od Nabokova. Na hlavního hrdinu jsem nedokázala pohlížet jako na nechutnýho pedofila, ale spíš na nešťastně zamilovanýho člověka. Ale to nic nemění můj názor na ten druhý typ pedofilů, co jsou schopní ublížit dítěti pro svoje potěšení.

29 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 16. února 2016 v 15:55 | Reagovat

Je to moc zajímavá problematika. Jak to funguje, jak se tak stalo, co s tím dělat. Opravdu. Kdysi pro mě taky bylo šokující zjištění, že je pedofilie vlastně druh sexuální orientace.

30 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 16. února 2016 v 16:03 | Reagovat

Moc děkuju za komentáře a vaše názory :).

K oponentům bych jen řekla - většina z vás tu zmiňuje to, že onen pedofil "nevydrží v celibátu". Je to docela nesmysl. Pokud si člověk svůj problém uvědomuje a pokud na něm hodlá pracovat, psychologové jsou kouzelníci a v lecčem dokáží mysl uklidnit. Vojáci jsou vystaveni mnohem silnějším emocím, než "nemám ženskou". Vidí umírat své kamarády, jsou povinni někdy i sami vraždit - proto mění své chování. Samozřejmě tomu sexuální absence přispívá, ale není zdrojem :).

P.S. Pro chudobku - Děti do budoucna nechci, takže se prosím jenom zdrž argumentu "až budeš mámou, pochopíš". Nemyslím to ve zlém, ale je to docela silná část mé osobnosti a nechtěla bych, abych této větě musela konfrontovat znovu :).

[20]: Strašně moc ti děkuji, opravdu mi tento komentář neskutečně zlepšil náladu :)))!

31 Illumináti Illumináti | Web | 16. února 2016 v 16:40 | Reagovat

wow
                                                     such pedofilie
         much láska
                           very názor
                      8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

32 Lenin Lenin | 16. února 2016 v 17:02 | Reagovat

[30]: V tvem veku nechce deti kdekdo. Verim, ze na Chodbcina slova jednou dojde. :-D

Vojaky jsem nemyslela ty z druhe svetove. ;) Ale kdo chapat nechce, nepocchopi, asi bych mluvila do dubu.

Psycholog je na sexualitu kratkej, lecba pomoci hormonu, budiz, ale povidat si? Kdeze. Ver mi, devce, lidska - a predevsim muzska - sexualita je mocna vec. Je to jako hlad. Kdyby te nechali hladovet dostatecne dlouho, udelala by si cokoli proto, aby ses najedla. Jsou to pradavne pudy,,co cloveka ovladaji podprahove a jen malou merou je lze ovladat vedomim. Bohuzel. ;-)

33 Hanka Hanka | Web | 16. února 2016 v 18:12 | Reagovat

Já jsem jednoho takového týpka potkala. Dneska jsem to řešila s psycholožkou.
Podle mě když ten člověk nám dětem nic nedělá, nesnaží se nikoho nikam  nalákat a znásilnit, a je úplně v pohodě, pak je jedno, jestli je pedofil nebo není. Každý jsme nějaký...

34 Dee Dee | Web | 16. února 2016 v 18:19 | Reagovat

No, nebudu říkat svůj názor, jen ti řeknu, že mám v tomto spoustu zkušeností, měla jsem stáž na soudě, měla jsem stáž na státním zastupitelství. Četla jsem detailně konverzace pedofilů s dětma na fb, četla jsem výpovědi zneužitých dětí. Nyní na to píšu diplomovou práci.
Ale jen bych tě opravila v jedné věci. Pedofilie není trestný čin, ale pohlavní zneužívání ano. A tam nejde o násilí, kterým ty argumentuješ. Ano, pedofil dítě třeba miluje, nebude ho mlátit. Jen ho třeba pohladí. Jednou po hlavě, podruhé na hrudi, potřetí mezi nohama. A dál třeba nezajde. Jen bude dítě nějakou dobu pravidelně hladívat, z té lásky. Věř mi, že to s tím dítětem udělá pěkné svinstvo, často se pak z takového dítěte stane násilník.

35 A A | 16. února 2016 v 18:23 | Reagovat

Článek jsi psala s opravdu dobrým záměrem a za to tleskám, je bohužel tak trochu jednoduše pojatý, něco takové se musí rozebrat víc obecně a ze všech stran, aby pak lidi nereagovali v komentářích tak, jak reagují.

Co mě teda těžce zaráží jsou komentáře, co tu padly, které říkají "dyž si k tomu vybere dítě" - co to sakra je za idiotskou myšlenku? Pedofil si vybírá, že ho přitahují děti asi tak jako si heterosexuál vybírá, že ho přitahuje druhé pohlaví a homosexuál, že ho přitahuje to stejné, bože. Fakt těžce pochybuju, že kdyby to byla volba, tak by si někdo vybral, aby ho přitahovali děti, život k nezaplacení, fakt že jo.

Už se tu před delší dobou něco takového řešilo a stejný článek byl na titulce, vím že tam byly dva tábory, jeden chtěl alespoň povolit 3D porno, které jim pomůže, druhý tvrdil, že se to nemůže hlídat a tak dále. Já souhlasím s tím, že je třeba být na pedofily, kteří nic nedělají trochu mírnější a spíš se jim snažit pomoct. Shrnout to ze stolu se slovy "sorry, jsi časovaná bomba, čau" je fakt bezcitnost a hnus. Takový člověk pochopitelně potřebuje hodně podpory, sebekontroly a dobroty v srdci, aby s tím celej život mohl žít a jak už bylo řečeno, většina pedofilů za svůj život nic neudělá. Stejně tak jako většina chlapů neznásilní ženskou atd.

36 A A | 16. února 2016 v 18:26 | Reagovat

[34]: Tvůj argument nemá vůbec žádnou váhu. To je jako kdybych já řekla, že jsem pracovala v chlapský věznici, viděla slyšela co chlapi udělali a to znamená že všichni chlapi jsou monstra. Je jasné, že když děláš u soudu, tak se setkáš s těmi nejhoršími... Taky bych mohla psát seminární práci na kradoucí romy, znásilňující muslimy anebo pedofilní kněze, nic z toho neznamená, že jsou takoví všichni.

37 hedd hedd | Web | 16. února 2016 v 19:57 | Reagovat

Ano, láska si nevybírá. Dokud se cit drží jen v hlavě, ok, jakmile začne na dítě sahat, není to správné. A to já omlouvat nebudu.

38 Bára Bára | E-mail | Web | 16. února 2016 v 20:08 | Reagovat

Zajímavý názor. S něčím souhlasím, ale s něčím až tak ne.Trochu soucítím jak s těmihle lidmi, tak s vrahy apod. Ale násilí k dětem a pedofílii bych láskou nenazývala.

39 R. R. | Web | 16. února 2016 v 20:14 | Reagovat

tohle téma je strašně ošemetné. sama nevím, jak na pedofilii vlastně koukat... na jednu stranu je to sexuální orientace a mohli bychom diskutovat, jak moc je pak odlišná např. od homosexuality, jak těžké to musí být, žít celý život v jakýmsi sebezapření... na druhou stranu je samozřejmě nepřípustné, aby se něco takového dělo. věřím tomu, že pudy se dají utlumit a překonat, ale smazat asi jen těžko. je obdivuhodný, že někdo má sílů a vůli s tím bojovat... a naopak smutný, když ne.

40 Leanne Leanne | Web | 16. února 2016 v 20:20 | Reagovat

Možno si tak trochu "pichla do osieho hniezda". Ale to ty asi rada, nie? :-D
Ja som tiež dávno, pradávno čítala spoveď jedného pedofila, ktorý, myslím, sedel aj vo väzení. Vo väzení som nikdy nesedela, a dúfam, že ani sedieť nebudem, ale myslím, že pedofili to tam majú ešte horšie než vrahovia alebo násilníci, tyrani, možno.
Osobne si myslím, že keď je niekto "čistý" pedofil, tzn. že sa pedofília ako taká u neho nespája s inou a možno aj horšou úchylkou alebo deviáciou, nemal by to byť až taký problém.
Neviem, či to nebol aj ten istý pedofil, od ktorého bola tá spoveď, bolo to už dávno. Ale čítala som ďalší článok o tom, že taký pedofil môže pracovať s deťmi, pretože im rozumie viac, než iní dospelí, a to môžu mať deti úprimne radi. Pedofil je vraj sám také malé dieťa, preto sa vie do kože dieťaťa lepšie vcítiť. A dokonca jeden s nimi naozaj aj pracuje.
Lenže sú tu predsudky voči takým ľuďom. Dieťa je ztelesnená nevinnosť, možno preto to spoločnosť ako taká tak veľmi odsudzuje. Stačí, že niekto povie, že má "rád" deti a už je zle.
Vcelku aj chápem rodičov, ktorí by mohli mať námietky voči tomu, aby sa v blízkosti ich dieťaťa pohyboval pedofil, aj keď "čistý". Vždy je tu to riziko, že by sa situácia mohla "zvrtnúť".
V každom prípade by sme sa ale mali naučiť rozlišovať medzi naozaj chorými ľuďmi, ktorí na to, aby dosiahli vyvrcholenie, potrebujú vidieť utrpenie, aj detské, a medzi ľuďmi, ktorí by aj napriek diagnóze mohli byť plnohodnotnými členmi spoločnosti.

41 Tori.U Tori.U | Web | 16. února 2016 v 20:23 | Reagovat

Nemyslím si že je pedofilie nebezpečná, je to jen další úchylka mezi miliony jiných. Nemám nic proti těm, co si to schovávají doma v šuplíku, ale nepřijde mi správné vztáhnout ruku na dítě.

42 Lukáš Přibyl Lukáš Přibyl | Web | 16. února 2016 v 20:28 | Reagovat

Zdravím vás,

no tak jednoznačně v prvé řadě jsou to opravdu zase jenom lidé, stejně tak jako ostatní, kteří mají nějakou úchylku...ALE

...ale na straně druhé zákon má poslední slovo a platí pro každého - tudíž nelze brát ohledy na zmiňované osoby (a to ať už se na ně díváte z jakéhokoliv úhlu pohledu)

S pozdravem, Lukáš.

43 Girri Girri | Web | 16. února 2016 v 20:31 | Reagovat

Souhlasím. Když se někdo do někoho zamiluje, přece ho taky neunese a brutálně neznásilní. Nemyslím si, že by se měla pedofilie praktikovat, ale nemůžeme pedofily odsoudit. Mají dokonce svojí stránku, ta je docela zajímavá.

44 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 16. února 2016 v 21:09 | Reagovat

Jakožto polovičního pedofila mě velice těší, kolik lidí zde změnilo názor nebo se aspoň zamyslelo 8-)  8-)

Dle mého musí pedofilové vylézt ze tmy, kam je společnost furt odsouvá. Pak by mohlo dojít k vzájemnému respektu - dovolíte bratru pedofilovi pohlídat vám dceru, ale on bude vědět, že si dáte velikej pozor na jakékoliv obtěžování, takže si on sám dá na sebe pozor.

45 Nikia Nikia | E-mail | Web | 16. února 2016 v 21:10 | Reagovat

Upřímně řečeno, nevím co bych asi odpověděla já, kdyby mi byla položena otázka na pedofila, každopádně neházím všechny do jednoho pytle a věřím, že i takoví lidé jsou úplně normální a stejní jako ostatní. Bohužel ne vždycky to platí :-)

46 Mitsuki Mitsuki | Web | 16. února 2016 v 21:18 | Reagovat

Definice pedofilie zní: "Pedofilie je sexuální orientací na předpubertální, tedy dětské objekty bez vyjádřených sekundárních pohlavních znaků." Je to prostě úchylka, už jen z hlediska statistiky a to nemluvím o nějaké morálce. Nemyslím si, že by bylo dobré tyto lidi podporovat v kontaktu s dětmi. Ale něco na té myšlence bude - ano, pedofilové jsou jen lidé. Svět prostě není černobílý.

47 Ztracená víla Ztracená víla | Web | 16. února 2016 v 21:26 | Reagovat

Já si myslím, že tahle představa o lidech trpících pedofilií už je strašně "zajetá", a protože plno lidí nezná nic jiného než tenhle typ pedofilů a pedofil je už vlastně spíše označením pro ty agresory, nikoho prostě nenapadne, jak to tito lidé skutečně mohou mít.
V posledních pár letech se hodně bojuje třeba proti předsudkům o homosexuálech, což bylo dřív taky nepřípustné(i když je fakt, že si to lidé asi nespojovali s násilnostmi), asi stejně jako pedofilie dnes. Proto tak trošku možná naivně věřím, že jednoho krásného dne většina (výjimky budou vždycky) lidí pochopí, že tihle lidé jen touží po lásce.

I když sama musím uznat, že je to pro mě také takové zvláštní. Prostě si nedokážu představit, že se někomu tímhle způsobem libí děti. A ještě větší problém mám s tím, že je i normálně vzrušují. Sic se toho pocitu nikdy nezbavím, nedovolím mu zakalit mojí mysl.
No, je mi těhle nebohých stvoření zkrátka líto, protože to vážně nemají v životě jednoduché, jak už tady řeklo bambilion lidí přede mnou.

48 Lenin Lenin | 16. února 2016 v 21:36 | Reagovat
49 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 16. února 2016 v 22:53 | Reagovat

[32]: Na komentáře typu "v tvém věku nechce děti kdekdo" a podobne mě osobně vždycky dokážou natolik vytočit, že mám problém komentář pak dočíst do konce s chladnou hlavou :). Jak už jsem říkala - respektujte to Prosím :)

50 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 16. února 2016 v 23:10 | Reagovat

[49]: Jenže ty je časem chtít budeš, víš? ;-)

51 Amia Amia | Web | 17. února 2016 v 0:55 | Reagovat

Souhlasím.

Al víc bych rozvedla poslední část, kdybych jednoduše odsuzovala pedofily jako strašné lidi, článek by mě nepřiměl se zamyslet. :-(

52 Holoubek Holoubek | E-mail | Web | 17. února 2016 v 2:04 | Reagovat

Takovéhle články jsou důležité. Děkuji za lekci. :) ;-)

53 S. S. | E-mail | Web | 17. února 2016 v 8:02 | Reagovat

Lehce se píše bezdětným a optimistickým. Ovšem, vše, co je psáno, je doložitelná pravda. Pak už je jen na matkách, jak poučí své dítě a jak se samy postaví k problematice pedofila v okolí. Znám matky, které své dítě bez obavy pedofilov svěří, neboť ví, že mu neublíží. Jak při tom ony filtrují to, že se ten člověk jinak dívá na dětské porno - to už nevím ... Každopádně článek je nádherný a pravidý.

54 blogerka-maifa blogerka-maifa | 17. února 2016 v 8:29 | Reagovat

Píši jako matka. Zkuste se podívat mýma očima. Chci, aby moje dítě bylo objektem lásky cizího člověka v pokročilém věku? Ne. Chci, aby se vídalo s nějakým "strýčkem" proto, že on si neumí poručit a zamiloval se? Ne. Láska je možná slepá, ale narušit takovým vztahem, byť láskyplným a nenásilným, psychiku človíčka, jehož osobnost a hodnoty se teprve utváří, mi nepřijde správné, Pokud "hodný" pedofil toho človíčka opravdu miluje, měl by pro něj udělat to nejlepší, a nechat ho být. Láska je o tom nebýt sobec. O násilnických pedofilech nemluvím, ti jsou pro mě zločinci. Nechci házet všechny do jednoho pytle,  neodsuzuji je za jejich city, ale ani nechci, aby to odneslo třeba přímo moje dítě.

55 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 17. února 2016 v 20:32 | Reagovat

[54]: A co strýček, jehož přítomnost dítě vyhledává? Já mám za to (dal bych cokoliv za nějakou statistiku!), že kdejaký pedofil je pro dítě přitažlivý, jelikož umí jako dítě smýšlet a ví tedy, co by dítě rádo.

56 Lone Howler Lone Howler | E-mail | Web | 26. března 2016 v 9:44 | Reagovat

Jde taky o to, že existují pedofilové, kteří se dítěte ani nedotknou, každý se narodíme jinak, stejně jako homosexuálové nemůžou za to, že se jim líbí stejné pohlaví, tak "pedofilové" nemůžou za to, že se jim líbí mladší. Samozřejmě, že to neuznávám, ale ne všichni jsou násilníci a někteří by tohle ani nikdy neudělali, násilníci mohou být lidé v jakýkoliv zalíbení. Moc se mi líbí tvůj článek, je pravdivý. Je podle mě špatně házet všechny do jednoho pytle. Jistě jsem proti tomu, ale je mi jich docela líto...

57 Falka Falka | 13. března 2017 v 16:38 | Reagovat

Většina pedofilů dítěti za svůj život nikdy neublíží. Nejvíc zneužitých dětí pochází spíš od lidí se sadistickými sklony bez morálky, kteřísi dítě vyberou jako dočasný náhradní sexuální objekt, protože je jednodušší se ho zmocnit. Ýzy, pízy.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama